Egészséges életmódra vágysz? Azt gondolod, hogy ez olyan nagy feladat lenne, hogy inkább csak halogatod a változtatást, de igazából sosem vágsz bele.

Sokan vagyunk, akik a rohanó hétköznapok, de főként  a gyereknevelés, háztartás és munka ördögi hármasából nem tudunk szabadulni. Tisztában vagyunk vele, hogy a gyors-étterem egészségtelen, hogy a cukros üdítő nem csak hizlal, hanem rendkívül káros és a multik áruházaiban nem biztos, hogy a legjobb minőséget, de legalább egy helyen a legolcsóbbakat vehetjük meg. Az idő pénz, és ezt manapság egyre jobban érezzük. Viszont van néhány praktika, amiket kis odafigyeléssel könnyen beépíthetsz a napjaidba és garantáltan elindulsz az egészséges életmód irányába.

07-150ppp

Kezdetnek mi ezt a 7+1 praktikát ajánljuk:

    1. 1. 2-3 liter folyadékfogyasztás: Vásárolj be hétvégén minden napra egy-egy 2literes ásványvizet, majd minden nap vigyél el egyet magaddal a táskádban. Így folyamatosan eszedben lesz, hogy innod kell. Ne feküdj le a nélkül, míg ki nem fogyott az aznapi ásványvizes palackod.

    1. 2. Mozgás: Minden nap szükséges minimum 30 perc mozgás. Ha nem tudod beiktatni az edzést a napirendedbe, akkor szervezd meg, hogy az elintéznivalóidat, a munkába menést mind gyalog tedd meg. De az is szuper, ha este egy kis táncolást, tornát iktatsz be lefekvés előtt.

    1. 3. Étrend: Mind tudjuk, hogy a cukor, az alkohol, a szénhidrát nem csak, hogy hizlal, de a káros anyagok miatt a test energiaszintje is csökken. Ezért figyelj oda, hogy, ha egyik nap szerepelnek is ezek az „ételek” az étrendedben, akkor másnap csak zöldséget, gyümölcsöt, húst fogyassz.

    1. 4. Bevásárlás: Nem mindegy, hogy hol vásárolsz. Már azzal is rengeteget teszel az egészséges életmódodért, ha nem nagy bevásárlóközpontoknál vásárolod a zöldséget, gyümölcsöt, a húst, hanem a piacon, helyi termelőktől. Ezeknek az ételeknek több a tápanyagértékük, frissebbek és mesterséges anyagoktól mentesek. Tehát, amikor csak tudsz, helyi piacokon vásárolj.

    1. 5. Munka: Mindig ügyelj arra, hogy a munkát ne vidd haza. Ne akarj több feladatot elvégezni egy nap, mint amennyi kényelmesen, erőfeszítés nélkül belefér. Hidd el, hosszútávon nem éri meg a stressz. Egy nyugodt, kiegyensúlyozott élet már fél egészség.

    1. 6. Család: A reggeleket, estéket és hétvégéket, akár szabadnapokat teljes mértékben szánd a családra. Az otthoni házimunkákat végezzétek együtt, addig is közösen lehettek. A család szeretete és közelsége többlet energiát és nyugalmat, biztonságot ad ezért fontos az egészség szempontjából is. Ilyenkor kapcsold ki a telefonod, a tv-t és figyelj rájuk.

  1. 7. Legyél a szabadban: A mozgásnál is említettük a sétát, amit egybe tudsz kötni azzal, hogy a levegőn vagy. A friss levegő jótékony hatásait valószínűleg nem kell felsorolnunk, hisz mindenki tisztában van vele. Kutyasétáltatáskor, hétvégén a családdal, kiránduláson… próbálj időt szánni arra, hogy a szabadban legyél.

+ 1: Gyógynövény teák: Biztosan te is hallottál már a gyógynövények jótékony hatásáról. Az emberiség történelmének nagy részében az egészség megőrzésére kizárólag a természet adományait tudták használni. Gyógynövényes főzeteket fogyasztottak méregtelenítésre, megfázásra, vagy akár immunrendszer erősítésére. Ma ezeket a főzeteket hívjuk gyógynövény teáknak, vagy rövidebben gyógyteáknak. Bátran fogyaszd te is megelőzésre vagy akár egy konkrét probléma kezeléseként!

A mi gyógyteáinkat ITT találod.