Összefoglalás:

Az első hét -mint máskor, így most is – a legnehezebb. Ekkor kívánod meg leginkább a gyorskaját vagy egy süteményt, amit mellőzni kellene. Viszont ez a program legfontosabb része, ami segít, hogy testünk “tiszta lappal indulhasson”. Ezen a héten 2,5 kilót fogytam köszönhetően a rendszeres tea-fogyasztásnak, a káposztaleves kúrának és főként, hogy semmilyen húst vagy tejterméket nem fogyasztottam. Időm hiányában a héten kétszer is kimaradt a mozgás és, ami volt az sem volt 100%-os (de gyerekek mellett mit várjon az ember? :D), ettől függetlenül viszont látszik, hogy így is fogytam és jobban érzem magam a bőrömben. 

A tapasztalataimat és tippeket lent részletesebben is megtalálod. Görgess lejjebb!

21 napos Tisztító Program

Tartalma: 1 db Tisztító Tea-Kúra nappali, 1 db Tisztító Tea-Kúra éjszakai, 1 db "woke up like this" bögre, 1 db hetirend, 1 db Tisztító Program füzet

Ahogy a program-füzet első oldalain le van írva, nagyon fontos, hogy már a Program elején tűzzük ki azt a célt, amit el szeretnénk érni. És ennek megfelelően alakítsuk a napi és heti rendünket. 

Az én célom:

Előzmény: 5 hónappal a szülés után nem éppen vagyok csúcs formában – finoman szólva 😀 . A kezdetben gyorsan lement plusz kilók elkezdtek visszaszaladni, hála az éjszakai chipsezéseknek, fagyizásoknak és a napközbeni folyamatos nasizásnak. A mozgásom a nullával egyenlő. A teendők sorakoznak: takarítás, főzés, munka (amit itthonról csinálok), gyerekek (most kezdte a kisfiam az ovit)..stb… Igazából pár hete úgy érzem, hogy túlélő üzemmódba kapcsoltam és a napok is összefolynak és ezen akartam mindenképp változtatni.

Cél: Szeretnék egy kiegyensúlyozottabb életmódot kialakítani és a felszaladt kilókat leadni. (57,2 kilóról indulok legalább 3-4 kilót szeretnék a 3 hét alatt leadni.) A programfüzetben lévő javaslat, miszerint legyen egy tematikánk a 3 hétre és ez alapján iktassuk be a programokat, én a női motivációt az önfejlesztést választottam. Így ennek megfelelően alakítottam a heti rendet. 

Bevásárló lista:

  • 21 napos Tisztító Program -> itt megvásárolható
  • Káposztaleves hozzávalók -> az Étrend menüpontban látható
  • Változatos gyümölcsök, zöldségek, melyeket napi szinten variálhatsz
  • Medjool datolya, ha a teádat mindenképp szeretnéd édesíteni -> itt megvásárolható

Minta-nap:

Az 1.-7. napig a Káposztaleves kúrát csináltam végig. Teljes leírása lentebb található. Nekem ez az eddig legjobban bevált méregtelenítő diéta, mely a test tisztítása mellett a plusz kilóktól is könnyebben segít megszabadulni.

/A Káposzta-leves kúra nem tiltja a hús, tojás és tejtermék fogyasztását. Némelyik napon fogyaszthatsz belőle. Ha kibírod viszont, akkor érdemes a kívánt hatás érdekében egy teljes hétig kizárólag NÖVÉNYI étrendet követni, én azt tettem./

  • Éhgyomorra: Tisztító Tea-Kúra nappali változat / ízesítésnek citromot, lime-ot, gyömbért, grapefruitot és időnként medjool datolyát használtam/
  • Reggeli: a gyümölcsnapokon alma, körte, narancs smootie; zöldségnapokon sült hagymás cukkini spenóttal
  • Tízórai: leves + gyümölcsnapokon egy alma; zöldségnapokon ugyanaz, mint a reggeli
  • Ebéd: leves + gyümölcsnapokon egy smoothie; zöldségnapokon Vegán Zöldség Curry / ITT található egy szuper Zöldség Curry recept, ami isteni és laktató is! Azzal a különbséggel, hogy kesudiót és kókusztejszínt nem használtam az elkészítésekor./
  • Uzsonna: leves + gyümölcsnapokon egy alma; zöldségnapokon hummusz nyers zöldségekkel vagy vegán padlizsánkrém, utána pedig a Tisztító Tea-Kúra éjszakai változata
  • Vacsora: ugyanaz, mint ebédnél csak kisebb adagokkal
  • Tipp: 1.  zöldségből és gyümölcsből is számtalan lehetőség nyílik különböző receptek kipróbálására. Keress VEGÁN recepteket és akkor biztosan találsz kedvedre valót, hogy ne legyen unalmas a heti étrend! 2. Ha éhesnek érzed magad, akkor a levesből korlátlan mennyiséggel fogyaszthatsz. Akár elkészítheted 2 különböző ízvilággal is, hogy tudd változtatgatni. Pl.: az egyik legyen egy semleges natúr, zöldségleves ízvilágú a másik pedig egy pikánsabb indiai fűszerezésű.

 

Szeretném leszögezni, hogy ez tényleg nagyon egyéni mindenkinek és ezért is buzdítok mindenkit arra, hogy a saját képességeinek, céljainak és idejének mérten alakítsa a napi mozgásokat. Nekem így alakult.

  1. 1. nap: 30 perc torna (a gyerekek társaságában)
  2. 2. nap: 30 perc ZUMBA ( bemelegítésnek ez nagyon bevált a youtube-on: ITT TALÁLHATÓ)
  3. 3. nap: kimaradt
  4. 4. nap: 60 perc intenzív séta 7 kilós többlet súllyal (5 hónapos kislányommal 🙂 )
  5. 5. nap: 10 perc bemelegítő ZUMBA + 30 perc has+fenék erősítés 
  6. 6. nap: 60 perc intenzív séta 7 kilós többlet súllyal
  7. 7.nap: kimaradt 

Ezen a héten a lelki feltöltődés minden formáját beiktattam. Most céltudatosan figyeltem rá, hogy az egyéb teendők mellett magamra is szánjak időt. Néha napközben a kislányom alvásakor volt rá időm, volt olyan, hogy csak este 9-10 körül, mikor már aludtak. De szerencsére minden nap szorítottam magamnak egy kis énidőt. Mivel a 21 napos program tematikájának az ÉN-t, a NŐI MOTIVÁCIÓT választottam, így a lelki feltöltődés programjait is ehhez igazítottam.

  1. 1. nap: Meditáció: Nőiség kiteljesedése (ITT TALÁLHATÓ)
  2. 2. nap: Imany album hallgatás
  3. 3.nap: Ruha selejtezés, bezsákolás
  4. 4.nap : Netflix: Így lettem én, Michelle Obama /Vélemény: Nagyon tetszett a dokumentumfilm. Főként azok a részek, melyekben arról beszél, hogy az életében egy-egy szerepet – anyaság, first lady – nehezebben fogadott el, mint gondolta és mégis kihozta mindenből a legjobbat.)
  5. 5. nap: 60 perc Masszázs
  6. 6. nap: Csajos filmezős program
  7. 7. nap: olvasás, piac
KÖNYV: Korábban elkezdtem olvasni egy könyvet: Marie Forleo – Minden megoldható (Itt megvásárolható). Elhatároztam, hogy ebben a 3 hétben, ha esetleg plusz időm lesz, akkor közben olvasni fogok. Így ezen a héten is sikerült benne haladnom. Egy nagyon pozitív világszemlélet leegyszerűsített praktikáiról, tanácsairól van szó. Igazából a könyv első felében is rájön az ember, hogy nincs olyan probléma, dolog, cél, ami ne lenne megoldható vagy elérhető! És tényleg csak kitartás és hozzáállás kérdése. Nekem plusz motivációt adott, hogy hogyan szervezzem jobban a hétköznapjaimat és foglalkozzak egyben magammal is. 
  • Közösségi Média-STOP: Ahogy a 21 napos Tisztító Program füzetben is ki van fejtve úgy itt is fontosnak tartom megemlíteni, hogy vagy teljes mértékben mellőzd a program ideje alatt a közösségi médiát vagy szabj magadnak egy időkorlátot. Egy hét “böjtölés” után már látni fogod, hogy mennyivel pozitívabb hangulatban vagy nélküle!
  • Víz: Mielőtt ennél valamit, mindenképp igyál egy pohár vizet. Sokszor kiderül, hogy igazából csak szomjasak voltunk!