Fitt-Mamik Blogja: Hozd formába magad 3 egyszerű lépéssel!

Nekem is, mint oly sok kismamának és újdonsült anyukának nagy problémám volt terhesség alatt és legfőképpen szülés után a megváltozott, átformálódott külső. Nyilván ilyenkor nem ez a legfontosabb, de az a népszerű, mindenhonnan érkező jó tanács, miszerint „Ne foglalkozz vele!”, „Nem ez most a legfontosabb!” – nem segít, ettől az az anyuka, aki nem érezte eddig jól magát a bőrében, ezután sem fogja. Sőt! És ilyenkor elkezd dolgozni az emberben egyfajta dac, egy úgynevezett „csakazértis” effektus.

Úgy éreztem, hogy a babázás gyönyörű, örömteli, de ugyanakkor fárasztó és kimerítő véget nem érőnek tűnő teendői közben be kell iktatnom egy kis sportot, valamit muszáj visszacsempésznem a régi életemből, hogy önmagam maradhassak. Emellett tudtam azt is, hogy az egyetlen dolog, amitől a testem és a lelkem egyszerre jobban érzi magát, az a sport, a mozgás.

  1. Kezd rendszeres, de nem túl kimerítő 20-30 perces sétával, kocogással: Először csak laza kocogás-séta váltakozásával kezdtem, hogy az állóképességem újra visszanyerje terhesség előtti szintjét, mivel a keményebb, megterhelőbb edzések ekkor még szóba sem jöhettek. Kezdetben ez csupán 20 perc futást és gyaloglást jelentett.
  2. Növeld a kocogás hosszát és erőteljesességét: A 20 perces kocogást szépen lassan napról napra fokozatosan növeltem. Mindezt a kisfiam déli alvása idején, az udvarunkon, bébi-őrrel a kezemben.
  3. Később egészítsd ki a futást egy számodra megfelelő egyéb mozgással: tánc, aerobic, torna, jóga..stb: A futásokat ekkor már otthoni tornával egészítettem ki. A gyakorlatokat az elején kizárólag saját testsúllyal végeztem, majd később előkerültek a különböző eszközök, többek között a súlyzók is.

A fokozatosság elvét követve a 3 lépés között napok, hetek, de akár 1-2 hónap is eltelhet, a lényeg, hogy hozd ki magadból a legjobbat, hozd formába magad lépésről lépésre.

Az az érzés, hogy bár sokszor fáradt és kimerült voltam, mégis végig csináltam, kimondhatatlanul jó volt, teljesen feltöltötte a lelkemet. A kezdeti önbizalom pedig megtette a hatását, egyre kitartóbb és lelkesebb lettem.

Jelenleg pedig, már szakmámból adódóan is, dolgozó anyukaként elsősorban Power Plate edzéseket végzek, amit alkalmanként edzőtermi súlyzós edzéIMG_5287ssel egészítek ki, otthon pedig a kisfiammal közösen tornázunk, és ha lehetőségem nyílik rá futni is elmegyek. És mióta a Fitt Tea-Kúrát ismerem, azóta az is szerves része a mindennapjaimnak. Legyen szó tornáról, futásról, előtte mindenképp elfogyasztok egy bögre Fitt teát.

Szóval anyukák, mozgásra fel! És itt nem az a lényeg, hogy mi maga az a sport, amibe belekezdünk (vagy épp, amit újra elkezdünk), hanem az, hogyha mi jobban érezzük magunkat a bőrünkben, azt a babáink is érezni fogják. Belekezdeni, beiktatni a napi rendbe nehéz, de utána hálás leszel magadnak, hogy megtetted! Egy önbizalomtól kicsattanó, energikus, boldog anyuka mindennél többet ér! Hajrá csajok! 😉

 

Fitt-Mamik Blogja

Szűcsné Bozsányi Fruzsina

 

Kövess Minket Instagramon és Facebookon! Sok tanáccsal és tippel jövünk…

Instagram  facelike